В Софіївській ЗОШ І - ІІ ступенів відбулося свято зустрічі птахів
До підготовки свята були задіяні учні 3-9 класів. Учні розповідали про користь птахів, а також виконували пісні, таночки. Провели гру "Найкращий знавець птахів"
Свято 8 Березня в Софіївській ЗОШ І - ІІ ступенів
До підготовки свята були задіяні учні 3-9 класів. Учні розповідали про користь птахів, а також виконували пісні, таночки. Провели гру "Найкращий знавець птахів"
Свято 8 Березня в Софіївській ЗОШ І - ІІ ступенів
З 22.02. по 26.02.16р. в школі проходить тиждень сприяння здорового способу життя та безпеки життєдіяльності на тему: "Здоров'я мати - вік біди не знати!" з учнями 1,3 класу проведено 24 лютого виховну годину на тему "Здоров'я - найдорожчий скарб".
20 лютого відзначається День Героїв Небесної Сотні – на знак вшанування відваги, сили духу і стійкості громадян, які віддали своє життя під час Революції гідності (листопад 2013 року - лютий 2014 року), захищаючи ідеали демократії, відстоюючи права і свободи людини, європейське майбутнє України.
В Софіївській загальноосвітній школі І - ІІ ступенів дітям було показано відео про героїв Небесної сотні, а також розглянули прапорр, який був на Майдані в той час.
10 грудня - День прав людини
4 грудня - День Волонтерів
День Інформатики
Проведення року англійської мови в Україні
2016 рік оголошено роком англійської мови в Україні. Відповідний указ наприкінці 2015 року підписано президентом України. У рамках проведення року англійської мови в Україні органами державної та місцевих влад проводиться комплекс заходів, що спрямовані на активізацію вивчення англійської мови громадянами країни. На цій сторінці зібрано матеріали та новини про проведення Року англійської мови в Україні.
Сертифіковані вчителі отримають 20% надбавку
Сертифікація вчителів стане інструментом для мотивації педагогів, які добровільно її пройдуть. На цьому наголосив заступник міністра освіти і науки Павло Хобзей під час брифінгу в Українському кризовому медіа-центрі.
Зокрема він зазначив, що таким вчителям планується підвищити заробітну плату на 20%.
Водночас, за його словами, сертифікацію проходитимуть і ті учителі, які неналежно виконують свої обов’язки. До прикладу, не вміють додавати дроби, а викладають математику.
«Про таких вчителів говорить батьківська громадськість. Це питання зараз обговорюється з профспілкою», - пояснив Павло Хобзей.
Зокрема він зазначив, що таким вчителям планується підвищити заробітну плату на 20%.
Водночас, за його словами, сертифікацію проходитимуть і ті учителі, які неналежно виконують свої обов’язки. До прикладу, не вміють додавати дроби, а викладають математику.
«Про таких вчителів говорить батьківська громадськість. Це питання зараз обговорюється з профспілкою», - пояснив Павло Хобзей.
В Міносвіти уклали угоди про друк підручників
Інститут модернізації змісту освіти 16 листопада уклал угоди про друк підручників на 69,21 млн грн з п’ятьма українськими видавництвами. Про це повідомляють «Наші гроші» з посиланням на «Вісник державних закупівель».
Закупівля була проведена за переговорною процедурою, оскільки саме видавництва мають виключні майнові права на підручники.
Зокрема, було замовлено підручники з усіх предметів для учнів 4 та 7 класів, які мають бути поставлені до 30 листопада.
Найдорожчими виявилися підручники з іноземних мов для спецшкіл із їх поглибленим вивченням. Через невеликі наклади вони коштували по 85 грн. за екземпляр.
Разом з тим, це майже вшестеро дешевше, ніж коштували подібні підручники за часів екс-міністра освіти Дмитра Табачника, коли курс долара, а відтак і вартість паперу були втричі нижчими від нинішніх цін.
Так, у 2013 році «Іспанська мова для загальноосвітніх навчальних закладів. 1 клас» коштувала 518 грн, а «Іспанська мова. 2 клас» – 500 грн при накладах у 274 екземплярів. Підручники для 11 класу ДП «Всеукраїнське спеціалізоване видавництво «Світ» узагалі видавало за ціною 988-1604 грн.
Цього ж року «Іспанська мова для 4 класу загальноосвітніх навчальних закладів» накладом 176 екземплярів коштувала лише 85 грн.
«Видавництво Генеза» отримало замовлень на 33,10 млн грн, ще 23,99 млн грн. заплатять ТОВ «Видавничий дім «Освіта», ТОВ «Сиция» отримає 8,43 млн грн.
Також 2,07 млн грн дістанеться ТОВ «Літера ЛТД», ще 1,62 млн грн на друк підручників отримає ТОВ «Видавництво «Світоч».
Закупівля була проведена за переговорною процедурою, оскільки саме видавництва мають виключні майнові права на підручники.
Зокрема, було замовлено підручники з усіх предметів для учнів 4 та 7 класів, які мають бути поставлені до 30 листопада.
Найдорожчими виявилися підручники з іноземних мов для спецшкіл із їх поглибленим вивченням. Через невеликі наклади вони коштували по 85 грн. за екземпляр.
Разом з тим, це майже вшестеро дешевше, ніж коштували подібні підручники за часів екс-міністра освіти Дмитра Табачника, коли курс долара, а відтак і вартість паперу були втричі нижчими від нинішніх цін.
Так, у 2013 році «Іспанська мова для загальноосвітніх навчальних закладів. 1 клас» коштувала 518 грн, а «Іспанська мова. 2 клас» – 500 грн при накладах у 274 екземплярів. Підручники для 11 класу ДП «Всеукраїнське спеціалізоване видавництво «Світ» узагалі видавало за ціною 988-1604 грн.
Цього ж року «Іспанська мова для 4 класу загальноосвітніх навчальних закладів» накладом 176 екземплярів коштувала лише 85 грн.
«Видавництво Генеза» отримало замовлень на 33,10 млн грн, ще 23,99 млн грн. заплатять ТОВ «Видавничий дім «Освіта», ТОВ «Сиция» отримає 8,43 млн грн.
Також 2,07 млн грн дістанеться ТОВ «Літера ЛТД», ще 1,62 млн грн на друк підручників отримає ТОВ «Видавництво «Світоч».
Сердечно вітаємо вас з нагоди свята - Дня захисника України!
Цей день дорогий і близький для кожного з нас,
Адже упродовж багатьох років об'єднує різні покоління людей,
Почуття любові до рідної землі, прагнення миру і волі.
Тож нехай шановні друзі, ці світлі почуття ніколи не покидають Вас,
Вітаю !!!
Використання мультимедійних засобів навчання на уроках в початкових класах
Одним з напрямів модернізації сучасної освіти є широке використання компетентнісного підходу, що пов’язано з розширенням освітнього простору за межі формальної освіти в паралельні структури системи безперервної освіти і формуванням навичок діяльності у школярів в конкретних ситуаціях.
Однією з основних проблем компетентнісного підходу є створення загальноприйнятої методики формування ключових компетентностей, визначення адекватних засобів їх реалізації. Даний підхід вимагає змін у методиці навчання, оскільки формування компетентностей вимагає створення певних навчальних ситуацій, що дозволяють учителю моделювати і здійснювати ефективний контроль за діяльністю учня.
Сьогоденні умови розвитку засобів навчання сучасної шкільної освіти зумовлюються зростаючими інтеграційними процесами, домінантними складовими яких є нові інформаційні технології (НІТ).
На сучасному етапі розвитку інформаційного суспільства мультимедійні технології є просто необхідними.
Поява інноваційних інформаційних технологій в педагогіці не є випадковістю. Педагогіка вже давно шукає шляхи досягнення якщо не абсолютного, то високого і стабільного результату в роботі з класом у школі. У декого є заперечення філософського або практичного характеру. Однак усі згодні з тим, що певна адаптація школи до комп’ютерного століття необхідна. Єдиної ж думки про те, якою вона повинна бути, на сьогоднішній день не існує.
Метою засідання базової школи « Використання мультимедійних засобів навчання на уроках початкових класів» , тобто, нашого семінару, є висвітлення мультимедійних технологій та обґрунтування доцільності використання мультимедіа у початковій ланці освіти, ознайомлення слухачів з системою використання мультимедійних засобів навчання вчителями початкових класів.
Теоретичний модуль
Ознайомлення з поняттям «мультимедіа»
Підґрунтям впровадження мультимедійних технологій до освітнього простору є властивість мультимедіа – гармонійне інтегрування різних видів інформації. За рахунок інтенсифікації сприйняття школярами навчального матеріалу стає можливим залучити школярів до процесу пізнання як суб’єктів навчальної діяльності. Разом з тим, впровадження мультимедійних технологій в практику початкового навчання й досі залишається на дискутивно-експериментальному рівні.
Поняття „мультимедіа” є багатогранним і посідає важливе місце в процесі інформатизації освіти. „Мультимедіа” (від англ.. multi – багато і від лат. мedia – носій, засіб, середовище, посередник) часто вживається як аналог терміну „засоби масової комунікації” (друк, фотографія, радіо, кінематограф, телебачення, відео, мультимедійні комп’ютерні системи, включаючи Інтернет) . В загальноприйнятому визначенні „мультимедіа” – це спеціальна інтерактивна технологія, яка за допомогою технічних і програмних засобів забезпечує роботу з комп’ютерною графікою, текстом, мовленнєвим супроводом, високоякісним звуком, статичними зображеннями й відео .
У електронних тлумачниках «мультимедіа» визначається у різний спосіб: як взаємодія візуальних і аудіо ефектів під керуванням інтерактивного програмного забезпечення ; дані, які включають в себе різні форми природної для людини інформації (звук і відео) ; одночасне використання різних форм представлення інформації та її обробка в єдиному об’єкті–контейнері .
Водночас, термін „мультимедіа” часто використовують для позначення носіїв інформації, які дозволяють зберігати значні об’єми даних і забезпечують достатньо швидкий доступ до них, наприклад CD – Compact Disk, DVD – Digital VersatilelVideo Disk. Іншими словами, під терміном „мультимедіа” можна розуміти й мультимедійну програму-оболонку, й продукт, який створено на основі мультимедійної технології, й комп’ютерне забезпечення. Разом з тим, мультимедіа – це окремий вид комп’ютерної технології, який об’єднує в собі традиційну статичну візуальну інформацію (текст, графіку), так і динамічну – мовлення, музика, відео фрагменти, анімація .
Визначення можливостей використання мультимедіа на уроках в початкових класах
Працюючи над підвищенням якості освіти в початковій школі, ми спробуємо знайти відповідь на питання: « Чи дозволяє використання мультимедіа забезпечити виконання всіх вимог до сучасного уроку?» Мультимедіа – презентації
Мультимедіа–презентація є одним з найбільш поширених засобів унаочнення навчального матеріалу. Інформативність електронних презентацій набагато вище традиційних за рахунок мультимедійності – наявності не лише тексту і графіки, але й анімації, відео та звуку. Мультимедійні презентації надають можливості здійснювати віртуальну взаємодію користувача з об’єктами або процесами пізнання, які знаходять своє відображення на екрані. Іншими словами, використання мультимедіа-презентацій дозволяє створювати інформаційний і візуальний образ об’єкту, який досліджується, імітувати реальність за допомогою участі в процесах, що відбуваються на екрані .
Використання мультимедіа-презентацій дозволяє вчителеві зручно й ефективно візуалізувати статичну й динамічну інформацію, самостійно готувати завдання, підбирати навчальний матеріал. Що відповідає змісту конкретної теми будь-якої базової дисципліни. Наприклад, учитель може легко підготувати для молодших школярів навчальну презентацію з курсу «Я і Україна. Природознавство» за темою «Земля – планета Сонячної системи».
Пропонуємо ознайомитись з уривком презентації. Презентація використовувалась на уроці « Я і Україна. Природознавство » в четвертому класі. Вчитель Лапіна Г. О.
( Презентація )
У традиційному навчанні підготовка зазначеного уроку викликає низку труднощів, які пов’язані з необхідністю продемонструвати учням динамічні елементи (обертання Землі навколо вісі відносно інших планет рідкісні явища (зорепад) або процеси, які недоступні для звичайного сприймання (сонячні випромінювання, астероїдне кільце планети Сатурн тощо). У такому разі, засобом унаочнення виступають навчальні відео фрагменти, які зручно розмістити і відтворити в межах навчальної мультимедіа-презентації.
( Фільм « Земля – планета Сонячної системи » )
Дану технологію можна розглядати як пояснювально-ілюстративний метод навчання, основним призначенням якого є організація засвоєння інформації на основі сполучення навчального матеріалу з його зоровим сприйняттям .
Відомо (дослідження інституту Євро лінгвіст, Голландія), що більшість людей запам’ятовують 5% почутого і 20% побаченого. Одночасне використання аудіо- і відеоінформації підвищує запам’ятовування до 40-50%.
Для підготовки мультимедіа-презентації вчитель може скористатися як добре відомим програмним засобом – Microsoft PowerPoint, так і спеціалізованими редакторами: Macromedia Flash, Picasa, Photodex ProShow та ін. Зокрема, програма Picasa (Google, Inc.), дозволяє легко виокремлювати статичні й динамічні зображення з Інтернету; зручно, швидко проектувати як слайд-шоу, так і навчальні фільми; додавати до проекту текстові й звукові коментарі; створювати колажі із статичних зображень; з легкістю завантажувати зображення у Веб-альбоми тощо. Створені Веб-альбоми можна розміщувати на шкільному сервері та організовувати роботу молодших школярів з інформацією відповідно їх навчальним можливостям.
Водночас, для підготовки мультимедіа-презентації вчитель може скористатися готовими програмними засобами, зокрема „Геометрія для самих маленьких”, „Природознавство для самих маленьких”, „Астрономія для самих маленьких”, „Географія для самих маленьких”, „Цікава хімія”, „Фізика для самих маленьких” від „Берг Саунд” (Rip Galka); „Дитяча колекція – Видатні митці світу”, „Земля та Всесвіт”, „Історія України”, „Рослини нашої планети” (Наш Формат); „Маленький астроном”, „Природа й людина”, „Питання про тварин”, „Світ природи. Цікаві матеріали про навколишнє середовище” (Новий Диск) тощо.
Представлений у вигляді електронних презентацій матеріал істотно розширює можливості звичайних підручників за рахунок використання звукового й відео супроводу й ефектів анімації. У ході роботи з комп’ютером в учнів задіються слухові і візуальні канали сприйняття, що дозволяє збільшити не тільки обсяг сприйманої інформації, але й міцність її засвоєння. Зміст матеріалу опирається на принцип обліку індивідуальних особливостей учнів з різним рівнем готовності до навчання, що передбачає можливість розвитку кожного учня, а також дозволяє вибудовувати його індивідуальну освітню траєкторію.
Під час використання мультимедіа-презентації у процесі пояснення нової теми варто дотримуватися лінійної послідовності кадрів для показу цікавих унаочнень моменти теми. На екрані можуть також з’являтися визначення, схеми, які діти записують у зошит (за наявності технічних можливостей короткий конспект змісту презентації може бути роздрукований для кожного учня), тоді як вчитель, не витрачаючи час на повторення, встигає розповісти більше.
У навчанні особливе значення надається сьогодні власній діяльності дитини, її пошуку, усвідомленню і застосуванню нею нових знань.
Учитель у такому разі є організатором процесу навчання, керівником самостійної діяльності учнів, який надає їм потрібну допомогу і підтримку.
Вважаємо, що створення та використання уроків-презентацій дає максимальний ефект у початковій школі. Життєвий досвід дітей ще досить незначний і тому малюнки, портрети, експозиції, які можна демонструвати за допомогою комп’ютерної техніки, створюють на уроках особливу атмосферу та настрій. Можна виділити наступні особливості даної технології:
· якість зображення – яскраве, чітке і кольорове зображення на екрані;
· зручне пояснення виду роботи з різним приладдям;
· легке усунення недоліків і помилок у слайдах;
· детальне пояснення матеріалу або розгляд лише базових питань теми залежно від підготовленості учнів; коригування темпу й об’єму навчального матеріалу;
· достатньо добре освітлення під час демонстрації презентації робочого місця учнів;
· значне підвищення рівня використання наочності на уроці;
· зростання продуктивності уроку;
· встановлення між предметних зв’язків;
· можливість організації проектної діяльності під керуванням викладачів інформатики і вчителів початкових класів;
· зміна ставлення до ПК: діти починають сприймати його як універсальний інструмент для роботи в будь-якій області людської діяльності, а не лише як засіб для гри.
Долучити дітей до світового банку знань – одне з найважливіших завдань сучасної освіти. Тому використання комп’ютерної системи стає невід’ємною складовою вивчення будь-якого предмета. Особливо цікавою є ця робота під час опанування учнями курсу про рідний край, свою малу батьківщину.
Етапи роботи над проектом:
- об`єднання учнів у групи за інтересами;
- розподіл обов’язків у групі;
- пошук потрібного сайта, скачування знайденої інформації на електронні носії, роздрук матеріалів для подальшої роботи кожної групи;
- пошук однолітків, які живуть в інших місцях для листування за допомогою електронної пошти, обміну інформацією;
- пошук відповідей на тематичні питання, узагальнення результатів досліджень і створення звітів у вигляді презентації, ілюстрування малюнками, фото;
- підготовка «екскурсоводів» віртуального музею;
- презентація робіт.
МОН просить провести Урок пам’яті жертв голодоморів
Міністерство освіти і науки звернулось до органів управління освітою та навчальних закладів з проханням провести в загальноосвітніх, професійно-технічних та вищих навчальних закладах заходи присвячені Дню пам’яті жертв голодоморів. Відповідний лист підписаний заступником міністра Андрієм Гевко.
У Міносвіти зазначають, що 28 листопада 2015 року відповідно до указу президента в усіх населених пунктах України відбудуться заходи до Дня пам’яті жертв голодоморів.
У зв’язку з чим, з метою гідного вшанування загиблих від геноциду Українського народу, вчиненого тоталітарним сталінським режимом, у МОН рекомендують провести у п’ятницю 27 листопада Урок пам’яті “З присвятою замордованим голодом…”.
Також, у МОН зазначають, що навчальними закладами можуть бути організовані оглядові екскурсії для учнів 10 – 11 класів та студентів до краєзнавчих музеїв або районних будинків культури, де будуть експонуватись фотодокументальні стенди інформаційно-просвітницького проекту “Спротив геноциду”.
У суботу 28 листопада навчальні заклади та органи управління освіти мають залучити дітей і молодь до скорботних заходів, зокрема загальнонаціональної хвилини мовчання о 16.00 та акції “Запали свічку”.
Заходи, що будуть проводитися в навчальних закладах, рекомендовано висвітлювати на сайтах навчальних закладів та органів управління освітою.
Разом з тим, у Міносвіти зазначили, що звітування та зворотного інформування ця робота не потребує.
Відомством також надано методичні рекомендації до вшанування у загальноосвітніх навчальних закладах загиблих від Голодомору 1932 – 1933 років, розроблені Українським інститутом національної пам’яті.
У Міносвіти зазначають, що 28 листопада 2015 року відповідно до указу президента в усіх населених пунктах України відбудуться заходи до Дня пам’яті жертв голодоморів.
У зв’язку з чим, з метою гідного вшанування загиблих від геноциду Українського народу, вчиненого тоталітарним сталінським режимом, у МОН рекомендують провести у п’ятницю 27 листопада Урок пам’яті “З присвятою замордованим голодом…”.
Також, у МОН зазначають, що навчальними закладами можуть бути організовані оглядові екскурсії для учнів 10 – 11 класів та студентів до краєзнавчих музеїв або районних будинків культури, де будуть експонуватись фотодокументальні стенди інформаційно-просвітницького проекту “Спротив геноциду”.
У суботу 28 листопада навчальні заклади та органи управління освіти мають залучити дітей і молодь до скорботних заходів, зокрема загальнонаціональної хвилини мовчання о 16.00 та акції “Запали свічку”.
Заходи, що будуть проводитися в навчальних закладах, рекомендовано висвітлювати на сайтах навчальних закладів та органів управління освітою.
Разом з тим, у Міносвіти зазначили, що звітування та зворотного інформування ця робота не потребує.
Відомством також надано методичні рекомендації до вшанування у загальноосвітніх навчальних закладах загиблих від Голодомору 1932 – 1933 років, розроблені Українським інститутом національної пам’яті.
Немає коментарів:
Дописати коментар